یوردداش yurddaş

بو بلاگ آذربایجانلیلارین و ایراندا یاشایان باشقا تورکلرین دیل ، تاریخ ، مدنیت ، فولکلور و انسانی حاقلاری ساحه سینده چالیشیر .

سکوت رضایت در تائید نژادپرستی !

+0 بَگَن (Bəyən)

                 

                           سکوت رضایت در تائید نژادپرستی !

                                 حسن راشدی 20 آبان 1394

کجایید اصلاح طلبانی که تا دیروز سکوت معنی دار مردم آذربایجان در جریان تحرکات سال 88 را  عقب گرد از دموکراسی  و " حرکت به سوی قهقرایی" یاد میکردید ؛ آیا سکوت شما و زدن مهر سکوت بر دهانتان در برابر توهین شنیع به ترکان در برنامه " فیتیله" کانال دو تلویزیون تهران در روز جمعه 15 آبان 94 ، حرکت به سوی مدرنیته است ؟

متمدنین آریایی و طرفداران منشور حقوق بشر کوروشی که سخنان حکیمانه ، بشردوستانه ، عدالتخواهانه و متمدنانه و قرن بیست و یکمی کوروش را از استوانه ای که محتوای نوشتاری آن به یک صفحه کتاب امروزی هم نمی رسد کشف و به تعداد صفحات دایرةالمعارفهای مشهور جهان رسانیده اید کجا هستید ؟

محققین ، نویسندگان ، شعرا ، روزنامه نگاران ، روشنفکران و خارج نشینان متمدن و پست مدرن ایرانی سکوتتان نشانه چیست ؟ توهینی آشکارتر از این که ترکان فرق فرچه توالت را با مسواک نمی دانند ! آیا این سکوت، سکوت تائید نژادپرستی و توهین به کیان انسانی نیست ؟

                      

بر شما چه شده است ؟ یادتان است زمستان گذشته از انتقال مجسمه‌ای از یکی از میدانهای شهر کوچک سلماس در آذربایجان غربی چه غوغایی بپا کردید ؟ مجسمه فردوسی را میگویم که در جریان برداشتن این مجسمه از میدانی و نامگذاری آن به نام " میدان انقلاب اسلامی " چه طومارهایی را امضا کردید و این تغییر را توهین به مردم ایران نامیدید !

آیا در قاموس و فرهنگ شما ترکهایی که در محدوده جغرافیایی آذربایجان تاریخی  و در دیگر شهرها و مناطق ایران زندگی می کنند ایرانی به حساب نمی آیند ؟ اگر برداشتن مجسمه شاعری از میدان شهر کوچکی در آذربایجان که فقط عده ای  رهگذر آنرا می بینند توهین به مردم ایران به حساب می آید ، نشان دادن فردی در نقش ترکی که از فرچه توالت به جای مسواک استفاده می کند که میلیونها کودک ، نوجوان ، پدر ، مادر و دیگر اعضا خانواده از تلویزیون خانه شان آنرا تماشا می کنند توهین به شعور میلیونها انسان ترک به حساب نمی آید ؟

                    

چرا در اعتراض به این عمل گستاخانه و شنیع ، جوهر قلمتان خشکیده ، صفحات طومارتان پاره شده و وجدان انسانیتتان خوابیده است؟ وقتی شما با چنین ادعایی مهر سکوت بر لب می زنید چطور از آن جوان آذربایجانی که نه ادعای روشنفکری دارد ، نه کتاب می نویسد ، نه ادعای فیلسوفی دارد و نه می خواهد جهان را با تئوریهایش به سوی تمدن رهنمون شود انتظار دارید در تماشای مسابقه والیبال در استادیوم الغدیر اورومیه شعار انساندوستانه سر دهد ؟!