یوردداش yurddaş

بو بلاگ آذربایجانلیلارین و ایراندا یاشایان باشقا تورکلرین دیل ، تاریخ ، مدنیت ، فولکلور و انسانی حاقلاری ساحه سینده چالیشیر .

متقاضیان دریافت بورس تحصیلی در ترکیه حتما این خبر مهم را بخوانند!

+0 بَگَن (Bəyən)

متقاضیان دریافت بورس تحصیلی در ترکیه حتما این خبر مهم را بخوانند!

( برگرفته ار سایت TRT فارسی )


متقاضیان دریافت بورس تحصیلی در ترکیه حتما این خبر مهم را بخوانند!
پخش 16 بهمن 1393 به روز رسانی 16 بهمن 1393
A A

دریافت بورس تحصیلی از یکی از دانشگاههای ترکیه، می تواند زندگی شخصی و حیات علمی شما را دچار تحول کند

براساس بیانیه ای که از سوی سازمان بورسهای ترکیه منتشر شده، این سازمان مجددا در سال تحصیلی ۲۰۱۵ الی ۲۰۱۶ اقدام به اعطای بورس به دانشجویان کشورهای چهار گوشه دنیا خواهد کرد.
ثبت نام اینترنتی بورسهای تحصیلی از ابتدای ماه فوریه آغاز شده و تا اطلاع ثانوی که احتمالا تا آخر ماه فوریه خواهد بود ادامه خواهد داشت.
در سال تحصیلی پیش روی نیز همانند سالهای گذشته هزاران دانشجو، برای تحصیل در دهها رشته و در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس، دکترا و دکترای تخصصی بورس دریافت خواهند کرد.
امسال برای اولین بار در رشته های ورزش و هنر نیز به دانشجویان خارجی بورس داده می شود.
این در حالی است که بورسهای پژوهشی نیز از ابتدای ماه فوریه اغاز شده و تا آخر سال ۲۰۱۵ ادامه خواهد داشت.
سال گذشته از قریب به ۹۰ هزار متقاضی خارجی بورس تحصیلی از ترکیه، نزدیک به ۵ هزار تن از ۱۷۰ کشور جهان موفق به دریافت بورس از دانشگاههای مختلف ترکیه شدند.


فرد متقاضی می تواند هم رشته تحصیلی و هم دانشگاه مورد نظر خود را به هنگام ثبت نام مشخص کند تا بعد از بررسیهای لازم و با توجه به اولویتهای موجود، تقاضای او تعیین تکلیف شود.
کسانی که قادر به دریافت بورس تحصیلی از ترکیه می شوند، بدون اینکه وارد امتحان کنکور شوند می توانند مستقیما راهی دانشگاه مورد نظر خود در یکی از شهرهای ترکیه گردند.
این افراد بدون اینکه هزینه ای به عنوان شهریه برای دانشگاه ، خوابگاه، تغذیه و یا نوشت افزار پرداخت کنند براساس مقطعی که در آن تحصیل خواهند کرد ماهیانه ای مابین ۹۰۰ الی ۲۰۰۰ لیره ترک از سازمان بورسهای ترکیه دریافت کنند که برای گدراندن یک زندگی دانشجویی در ترکیه ارقام بسیار مناسبی است.
این در حالی است که برای ثبت نام کنندگان و نیز فارغ التحصیلان بلیطهای رایگان سفر هوایی به کشورهایشان داده می شود.

دریافت کنندگان بورس در صورت فقدان قدرت تکلم به زبان ترکی استانبولی به مدت یک سال آموزش زبان ترکی دریافت خواهند کرد.

تحصیل در دانشگاههای ترکیه عمدتا به زبان ترکی و البته در برخی از دانشگاهها به زبانهای انگلیسی و فرانسه نیز صورت می گیرد.
دانشجویان دریافت کننده بورس از دانشگاههای ترکیه علاوه بر طی مدت تحصیل در دانشگاههای مذکور قادر خواهند بود تا در فعالیتهای فوق برنامه علمی و تفریحی نیز شرکت کنند و ضمن تحصیل در ترکیه، از امکانات تفریحی وسیاحتی نیز بهره بگیرند.

فراموش نکنید که در سایت بورسهای تحصیلی، علاوه بر زبانهای ترکی، فرانسوی، انگلیسی و عربی، امکان ثبت نام به زبان فارسی نیز وجود دارد.
لطفا برای دریافت اطلاعات بیشتر و یا ثبت نام به آدرسهای ذیل مراجعه کنید: 

https://twitter.com/TurkiyeBurslari

www.turkiyeburslari.gov.tr

https://www.facebook.com/turkiyeburslari


بورس های دانشگاه های ترکیه به دانشجویان خارجی

                         بورس های دانشگاه های ترکیه به دانشجویان خارجی
پخش 24 دی 1393 به روز رسانی 25 دی 1393
A A

جمهوری ترکیه برای دانشجویان خارجی بورس های تحصیلی اختصاص می دهد.

عزیزان با برنامه این هفته خط افق همراه شما هستیم. اکثر شهرهای ترکیه که شاهد چهار فصل سال با تمامی ویژگی هایش می شوند، این روزها پوشیده از برف شدند. گرمترین سلامهایمان را در این روزهای سرد زمستانی تقدیم شما می کنیم.
در طول سال 2014 سعی کردیم تا به تمامی سوالاتتان در زمینه شرایط و امکانات آموزش در ترکیه که به ذهنتان خطور می کند پاسخ دهیم. شهرهای بسیاری را با در نظر گرفتن انتظارات و احتیاجات یک دانشجو برایتان معرفی کردیم. با روسای دانشگاه های مطرح ترکیه گفتگو کرده و از موثق ترین منابع به کسب اطلاعات پرداختیم. از فعالیت های دانشجویی که نقش مهمی در حیات اجتماعی دانشجویان دارد سخن گفتیم. نظرات چهره های مطرح در دنیای علم را در زمینه مسئله بیکاری جوانان با شما در میان گذاشتیم. در برنامه های امسال نیز نظرات کارشناسان، آکادمیسین ها و جوانان با تجربه و موفق را در مورد ادامه تحصیل در ترکیه برایتان ارائه خواهیم کرد. در برنامه امروز در مورد تاثیراتی که تحصیلات عالی در زندگی دارد بحث خواهیم کرد.

کارفرمایان معمولا افرادی که در مواجهه با سختی ها از آنها تجربه کسب می کنند را استخدام می کنند. زیرا این یکی از ویژگی های مهم یک مدیر موفق و در عین حال یکی از خصوصیات کار گروهی می باشد. هماهنگی و مطابقت با محیط و انسانهای جدید، داشتن نپرشی مبتنی بر نتیجه در حل مشکلات، رفتارهای مستقل و آشکار بدون شک تفاوت شما با بقیه نامزدها را ثابت خواهد کرد.
بزرگترین یاری که در طول تحصیل در خارج از کشور خواهید دید امکاناتی که جمهوری ترکیه در اختیارتان قرار می دهد خواهد بود.
جمهوری ترکیه برای دانشجویان خارجی بورس های تحصیلی نیز اختصاص می دهد. این بورس ها شامل بورسهای ماهیانه، بیمه درمانی، اقامت در خوابگاه ها، آموزش زبان ترکی و پرداخت هزینه های رفت و آمد در خلال ثبت نام و پس از فارغ التحصیلی می باشد. دانشجویان مایل به بهره گیری از بورس های تحصیلی دولت ترکیه می توانند از طریق سایت اینترنتی مراجعه کنند. دانشجویان از طریق سایت های www.trscholarships.org و www.turkiyeburslari.gov.tr می توانند برای دریافت بورس تحصیلی ثبت نام کنند. تاریخ مراجعه از طریق سایت اینترنتی اعلام می شود و برای مقاطع لیسانس و فوق لیسانس روزهای متفاوتی تعیین می شود. در خلال مراجعه برای دریافت بورس نیازی به ارائه ترجمه مدارک وجود ندارد، تنها با اسکن اصل مدارک در سایت می توان ثبت نام کرد. درخواست های بورس در دو مرحله مورد ارزیابی قرار می گیرد. مرحله اول درجه موفقیت آکادمیک یعنی معدل نمرات که برای دانشجویان لیسانس 70 درصد و برای دانشجویان فوق لیسانس و دکترا 75 درصد محسوب می شود. برای دانشجویان مایل به تحصیل در رششته های پزشکی معدل نمرات 90 درصد به شمار می آید. مرحله دوم مصاحبه است که دانشجویان موفق در مرحله اول دعوت می شوند. اطلاعات در زمینه تاریخ مصاحبه از طریق سیستم آنلاین و آدرس ای- میل اعلام می شود. مصاحبه ها در نمایندگی های ترکیه در کشور خود مراجعه کنندگان و به صورت حضوری انجام می گیرد.
برنامه اراسموس و دیگر برنامه های مبادله دانشجو خارج از چارچوب بورس های تحصیلی ترکیه می باشد. دانشجویانی که با استعداد ویژه مایل به تحصیل در دانشگاه هستند، با تامین تمامی شرایط لازمه و معیارها از دانشگاه مورد نظر پذیرش می گیرند. پس از دریافت قبولی و مدتی تحصیل در دانشگاه می توانند برای بهره مندی از برنامه بورس های تحصیلی ترکیه مراجعه کنند. به دانشجویانی که خواهان دریافت بورس بوده ولی آشنا به زبان ترکی نیستند، در یکی از مراکز آموزش زبان ترکی در استان محل تحصیلشان زبان ترکی تدریس می شود.
آسان ترین و سریع ترین راه یادگیری زبان خارجی این است که آن را در زندگی روزمره به کار گیرید. این نیز به معنای تنها خواندن کتاب و شرکت در کلاس ها نیست، بلکه زندگی در کنار کسانی که به زبان مورد نظر صحبت می کنند و در محیطی که به این زبان سخن گفته می شود بسیار تاثیر گذار است. همانطور که بزرگانمان گفته اند زبان را باید در جایش آموخت.

تحصیل در خارج از کشور امکان سیاحت به کشورهای بسیاری را فراهم می کند. برای این نیز گذراندن تمامی دوره تحصیلات عالی در خارج از کشور ضرورتی ندارد. دانشجویی که تنها برای یک ترم در چارچوب برنامه اراسموس در کشوری خارجی تحصیل می کند، می تواند پس از گردش در ده کشور به وطنش بازگردد. این دانشجو از شانس آشنایی با انسانهای جدید، جغرافیای جدید و فرهنگ های متفاوت برخوردار خواهد شد.
خصوصا اگر این کشور خارجی کشوری مانند ترکیه باشد که از نظر فرهنگ، تاریخ و جغرافیا صاحب موقعیتی خاص باشد، دانشجویان خواهند توانست در این کشور و کشورهای همسایه اش با تمدن ها و فرهنگ های متفاوت آشنا شوند. شما نیز با تحصیل در خارج از کشور این تجربه را کسب خواهید کرد که مشکلات تنها یک راه چاره ندارند و چیزهای بسیاری که متفاوت دیده می شوند در اصل یک چیز واحد هستند. به دنیا از زاویه ای جدید نگاه کرده و زندگی را با نگرشی تازه ارزیابی خواهید کرد. عزیزان قبل از اینکه برنامه امروز را به پایان ببریم یک نکته مهم را یادآوری می کنیم.
برای برقراری ارتباط با ما مجبور نیستید یک هفته منتظر بمانید. از طریق سایت اینترنتی مان یا از طریق صفحه فیس بوکمان به آدرس TRT Horizon مصاحبه ها و گفتگوهایمان را دنبال کرده و پس از دیدن ویدئوها نظرات وپیشنهاداتتان را به ما منتقل کنید.
...................................................
شرایط ثبت نام جهت بورسیه :
حداکثر سن برای ثبت نام کنندگان  :
لیسانس , متولد : 1/1/1993
فوق لیسانس: متولد:1/1/ 1984
دکترا : متولد :1/1/ 1979
دکترای تخصصی:1/1/1969  و بعد خواهد بود ......

Başvuru Şartları

tickboxBaşvurulan burs düzeyine göre bir alt düzeydeki programdan (örneğin yüksek lisans için lisans programından) mezun ya da içinde bulunulan akademik yılın sonunda mezun olabilecek durumda olan adaylar Türkiye Burslarına başvurabilir.
 
Adaylardan ;                                                                                                                                  
......................................................................................................................
lisans programına başvuracakların 01.01.1993,                                                                                 
yüksek lisansa başvuracakların 01.01.1984,
doktoraya başvuracakların 01.01.1979,
araştırma başvurusu için 01.01.1969 veya daha sonrası doğumlu olmaları
eğitime engel bir sağlık sorunu bulunmaması şartları aranmaktadır
.
..........................................................................................................................
Adaylardan başvurdukları burs düzeyi ve programlara göre istenen düzeyde akademik başarıya sahip olması beklenmektedir. Burs programlarına göre akademik başarı düzeyleri Değerlendirme ve Seçim Bölümü'nde yer almaktadır.


Ayrıca adayların başvuracağı düzeyde Türkiye'de bir programda halen eğitim görmemeleri gerekmektedir.

Türkiye Cumhuriyeti vatandaşları ve herhangi bir sebeple Türk vatandaşlığını kaybetmiş olanlar Türkiye Burslarına başvuramazlar.

Türkiye Bursları, bu şartları taşıyan dünyanın bütün ülkelerinden adaylara açıktır.

Kısa dönemli burs programlarının ilave başvuru şartları olabilmektedir. Lütfen bu burs programlarına başvuru esnasında bu şartları kontrol ediniz.

Başvurular yalnızca internet aracılığıyla yapılmaktadır.

صفحه فارسی TRT در مورد بورس:

http://www.trt.net.tr/persian/%D8%B9%D9%84%D9%85%DB%8C%D8%8C-%D9%81%D8%B1%D9%87%D9%86%DA%AF%DB%8C-%D9%88-%D9%87%D9%86%D8%B1%DB%8C/2015/02/05/%D9%85%D8%AA%D9%82%D8%A7%D8%B6%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%81%D8%AA-%D8%A8%D9%88%D8%B1%D8%B3-%D8%AA%D8%AD%D8%B5%DB%8C%D9%84%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D8%B1%DA%A9%DB%8C%D9%87%D8%8C%D8%AD%D8%AA%D9%85%D8%A7-%D8%A7%DB%8C%D9%86-%D8%AE%D8%A8%D8%B1-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%86%D9%86%D8%AF-159149