یوردداش yurddaş

بو بلاگ آذربایجانلیلارین و ایراندا یاشایان باشقا تورکلرین دیل ، تاریخ ، مدنیت ، فولکلور و انسانی حاقلاری ساحه سینده چالیشیر .

آخرین وضعیت تدوین حقوق شهروندی

+0 بَگَن (Bəyən)

                 

                                     آخرین وضعیت تدوین حقوق شهروندی

                                    كد خبر: ۳۵۰۸۱۶

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۷ - 12 October 2013

معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت: پیگیری حقوق شهروندی دغدغه بسیاری از افراد است و ما در این راستا در كنار آگاهی‌سازی مردم باید خلاءهای قانونی را پر كنیم.
به گزارش ایسنا الهام امین‌زاده در نشست حقوقی و هم‌اندیشی رئیس، مسئولان و اساتید دانشگاه الزهرا(س) با مورد توجه قرار دادن بحث تدوین منشور حقوق شهروندی اظهار كرد: به دنبال تاكید جناب آقای روحانی كه هم در زمان تبلیغات انتخابات و هم بعد از آن داشته‌اند، در حال حاضر معاونت حقوقی ریاست جمهوری متكفل بحث تدوین حقوق شهروندی، البته با همكاری مركز تحقیقات ریاست جمهوری، شده است تا مطالعات لازم در این باره را انجام دهد.
وی افزود: در شروع كار، ارتباط با اقلیت‌ها، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها را مدنظر قرار دادیم و از آن‌ها پیشنهاداتشان را مطالبه كردیم و به تدریج در حال كسب این نظرات هستیم. در همین راستا در دانشگاه‌های مختلف از جمله دانشگاه تهران و دانشگاه علامه طباطبائی نیز با اساتید و نخبگان دانشگاه بحث حقوق شهروندی را پیگیری كردیم.
امین‌زاده با تاكید بر اینكه "پیگیری حقوق شهروندی دغدغه بسیاری از افراد است"، گفت: هرجا كه مطالبات انسانی وجود داشته، مطالبه برای حقوق شهروندی هم وجود داشته است. در همین راستا، با كمك قانون عادلانه می‌توان در جهت رعایت اخلاق، آزادی‌ها و برادری‌ها گام برداشت و تبغیض‌ها را از بین برد و این موضوع ما را به توجه به حقوق شهروندی رهنمون می‌كند.
معاون حقوقی رئیس‌جمهور در ادامه خاطرنشان كرد: امروز ما قانون كم نداریم و تورم قانون زیاد است اما نمی‌توانیم به خوبی ادعا كنیم كه نظارت بر اجرای قانون به خوبی وجود دارد.