یوردداش yurddaş

بو بلاگ آذربایجانلیلارین و ایراندا یاشایان باشقا تورکلرین دیل ، تاریخ ، مدنیت ، فولکلور و انسانی حاقلاری ساحه سینده چالیشیر .

بجای تبریك سال نو !

+0 بَگَن (Bəyən)

                        بجای تبریك سال نو !

                                                        حسن راشدی 26/ 12 / 1392

امسال در آستانه سال نو بهاری بجای تبریك گفتن سال جدید و شكفتن گلهای بهاری و نو شدن طبیعت ، باید از زندانی شدن آذربایجانیها و تركهایی بنویسیم كه زبان مادری خودرا دوست دارند و بخاطر گرامیداشت " روز جهانی زبان مادری " در بازداشتگاهها به سر می برند  و بجای تدارك لوازم سال نو و پذیرایی از مهمانهای عید نوروز باید در گوشه زندانها و بازداشتگاهها و در شرایط غیر عادی باشند!



آردینی اوخو - ادامه

من بعضی وقت‌ها شهروند درجۀ دو یا حتی درجه سه هستم!

+0 بَگَن (Bəyən)

       من بعضی وقت‌ها شهروند درجۀ دو یا حتی درجه سه هستم!

                                            

                                         دكتر مرتضی مجدفر


برای نوشتن یا ننوشتن این یادداشت، انگیزه‌های نسبتاً برابری داشتم. دوست نداشتم بنویسم، چون بیش از این در این مورد، بارها نوشته‌ام و متأسفانه نتیجه‌ای ندیده‌ام و دوست داشتم بنویسم، چون برخی از رویدادها و اظهارنظرهای ماه‌های اخیر، انگیزه‌ام را برای این‌كه شاید این بار ماجرا اندكی فرق داشته باشد و شاهد تغییراتی در رویۀ برخورد با افرادی امثال من در كشور باشیم، بیشتر می‌كرد. عجله نكنید بیش از این معطل نمی‌گذارم. آن‌چه برانگیزاننده‌ام برای نوشتن این یادداشت بود، برخی اظهارات نسبتاً امیدواركنندۀ آقای یونسی، معاونت محترم اقوام و اقلیت‌های رئیس‌جمهوری دربارۀ زبان‌های غیرفارسی موجود در كشور و نیز انتشار پیش‌نویس حقوق شهروندی بود.



آردینی اوخو - ادامه