یوردداش yurddaş

بو بلاگ آذربایجانلیلارین و ایراندا یاشایان باشقا تورکلرین دیل ، تاریخ ، مدنیت ، فولکلور و انسانی حاقلاری ساحه سینده چالیشیر .

مخالفت پانفارسها با نامزدی دکتر پزشکیان برای ریاست جمهوری...!

+0 بَگَن (Bəyən)

‫میثاقنامه ۲۴ ماده‌ای دکتر مسعود پزشکیان با مردم ایران - برای خوزستان‬‎

مخالفت پانفارسها با نامزدی دکتر پزشکیان برای ریاست جمهوری...! 

حسن راشدی :
٢٩ خرداد ١۴٠٣ 

در صف مقدم مخالفان پزشکیان، گروه‌ها، شخصیت‌ها، رسانه‌ها و تلویزیون‌های فارسی‌زبان ناسیونالیست افراطی و پانفارسهای سکولار قرار دارند.
 این گروه‌ها خواهان ادامه‌ی سلطه‌ی زبان، فرهنگ و حاکمیت مطلق اتنیک فارس  بر کل جامعه چند زبانی و چند فرهنگی ایران و نابودی دیگر زبانها و فرهنگها، بخصوص زبان و فرهنگ تورکهای کشور هستند و به کمتر از آن هم رضایت نمی دهند!
 ایدئولوژی اینان ملغمه‌ای از نژادپرستی پانفارسی، در قالب بزک شده «پان ایرانیسم» است و تمام کسانی را که مخالف نژادپرستی باشند، مخصوصا هر کسی که خود را تورک بداند و مدافع بر آورده شدن حقوق زبانی-فرهنگی قید شده در اصل پانزده  قانون اساسی  باشد را قومیت‌گرا و پان‌تورک و تجزیه‌طلب می‌نامند، از آن جمله است:

- تشکیلات پان‌ایرانیستی «جبهه‌ی ملی ایران» در اعلامیه‌ای که به مناسبت انتخابات صادر و از جمله در سایت اخبار روز، منتسب به جریان چپ ایرانی منتشر شده، پزشکیان را دارای «نظریات قوم‌گرایانه و افکاری که واگرایی اجتماعی را ترغیب و تشویق می‌کند و برای وحدت ملی و یکپارچگی کشور خطرناک» است و کسی که «پاک دست، وطن دوست، آزادی‌خواه و مورد وثوق مردم نیست» توصیف کرده است! 
- تحلیل‌گر پان‌ایرانیست، امیر طاهری در مقاله‌ی «٦ لعبت و لعبت‌باز تورانی» در باره‌ی انتخابات، با بازی با کلماتِ «توران» و «تورانی» نفرت ضد تورکی خود را آشکارا بیان می کند! 
- حسین دهباشی‌ دشمن مواضع و اظهارات عدالت خواهانه پزشکیان است! 
- تورج اتابکی که  قبلا هم با تشکیل فراکسیون تورک‌زبانان مخالفت کرده بود و آن را تلویحا متهم به ایجاد تقابل تورک و فارس و تجزیه‌طلبی می‌نمود، مخالف نامزدی پزشکیان است! 
- یک پان‌ایرانیست نژادپرست با نام «فریبا» که اخراج همه‌ی افغانستانی‌ها چه مجاز  و چه غیر مجاز را یک مطالبه‌ی ملی می‌خواند، میگوید: 
«پزشکیان یک پان‌ترکیست ایران‌ستیز است که تایید صلاحیت وی از جانب شورای نگهبان، خطر امنیتی و گسلهای قومی را در ایران فعال می‌کند، او همان فردی‌ست که پیشنهاد  تشکیل فراکسیون قومی در مجلس را داد مجلسی که باید برای ایران قانون وضع کند و ملی بیاندیشد.» 
- یک هزاره‌ی فارس‌زده که به دامن پانفارسیسم افتاده و در تخریب پزشکیان کاسه‌ی داغتر از آش شده است میگوید: «پزشکیان را بهتر بشناسیم: یک قومگرا!» 
 با توجه به ضدیت های تورک ستیزانه این قبیل تشکیلات و افراد، آیا با تحریم انتخابات و رای ندادن به دکتر پزشکیان میتوان آینده روشنی را برای تورکان ایران ترسیم کرد؟!
#حسن_راشدی