یوردداش yurddaş

بو بلاگ آذربایجانلیلارین و ایراندا یاشایان باشقا تورکلرین دیل ، تاریخ ، مدنیت ، فولکلور و انسانی حاقلاری ساحه سینده چالیشیر .

نخستین همایش بین الملی زبانها و گویشهای بین المللی ایران بدون شركت دادن زبان تركی

+0 بَگَن (Bəyən)
           برنامه سخنرانی نخستین همایش بین‌المللی زبان‌ها و گویش‌های ایرانی  

 نخستین همایش بین الملی زبانها و گویشهای بین المللی ایران  

    بدون شركت دادن  زبان تركی در ایران  برگزار می شود !

گویا هنوز كه هنوز است مسئولین زبانشناس ایران ،  زبان تركی را در ردیف زبان مردم  ایران نمی دانند ! ، چرا كه " به گفته دكتر كیانوش كیانی هفت لنگ، دبیر ارتباطات و اطلاع رسانی، برنامه سخنرانیهای نخستین همایش زبانها و گویشهای ایرانی (گذشته و حال) در روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۸ و ۱۹ خرداد ۱۳۹۱ در مركز دایره المعارف بزرگ اسلامی  برگزار می شود "  اما در میان این زبانها و گویشها جایی برای زبان تركی كه نزدیك به نصف جمعیت ایران به این زبان تكلم می كنند نیست !

با این سیاست زبانی  مشخص می شود خود مسئولینی كه در راس سیاست زبانی كشور قرار دارند  زبان تركی را جز زبان مردم ایران نمی دانند ، حال چه انتظاری از كسانی دارید كه نزدیك به نصف جمعیت كشور را تشكیل می دهند اما زبانشان زبان مردم ایران  و زبان ایرانی به حساب نمی آید !  با این حساب شما چگونه می خواهید این مردم را از خود بدانید ،آیا بجای ایجاد فضای  دوستی ، برابری  و اتحاد ، خود زمینه تفرقه را فراهم نمی كنید  و خودتان با دست خودتان تركان ایران را از خود دور نمی كنید  ؟!

حال برنامه این همایش بین المللی را كه در روزهای پنچشنبه و جمعه برگزار می شود ببینید :

 برنامه سخنرانی نخستین همایش بین‌المللی زبان‌ها و گویش‌های ایرانی  

  هدف از برگزاری این همایش شناختن و شناساندن گویش ها و زبان های ایرانی به جامعه و ایجاد زمینه ای مناسب برای ارائه پژوهش های نو در زمینه زبان ها باستانی ایران است. 

 به گفته دكتر كیانوش كیانی هفت لنگ، دبیر ارتباطات و اطلاع رسانی، برنامه سخنرانی‌های نخستین همایش زبان‌ها و گویش‌های ایرانی (گذشته و حال) در روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۸ و ۱۹ خرداد ۱۳۹۱ در مركز دایره المعارف بزرگ اسلامی به قرار زیر است:

 h g 1

h g 2

h g 3

h g 4علاقه مندان برای شركت در این همایش می توانند به مركز دایرة المعارف بزرگ اسلامی واقع در نیاوران، كاشانك، نرسیده به سه‌راه آجودانیه، شماره‌ی ۲۱۰ مراجعه كنند.