یوردداش yurddaş

بو بلاگ آذربایجانلیلارین و ایراندا یاشایان باشقا تورکلرین دیل ، تاریخ ، مدنیت ، فولکلور و انسانی حاقلاری ساحه سینده چالیشیر .

اعزام پرستاران ایرانی به تركیه منتفی شد

+0 بَگَن (Bəyən)
كد خبر: ۲۵۷۵۰۰ ایت تابناك
تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۰
" معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت : موضوع اعزام پرستاران ایرانی برای اشتغال در تركیه منتفی شده است.

سید حسن امامی رضوی كه به آنكارا سفر كرده است در گفت وگو با خبرنگار واحد مركزی خبر در آنكارا افزود : با توجه به كمبود پرستار در ایران در خصوص اشتغال آنان در تركیه ، با مقامات این كشور مذاكراتی نشد.

وی افزود : میزان دستمزد پرستاران در ایران نسبت به تركیه چندان تفاوتی ندارد ضمن آنكه هزینه زندگی در این كشور بیشتر از ایران است و به همین خاطر اشتغال پرستاران ایرانی در تركیه چندان جاذبه ای ندارد.

رضوی امامی هدف از این سفر را ، اجرایی كردن تفاهم نامه های دو جانبه اعلام كرد و گفت : هنگام سفر وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشكی ایران به تركیه و با توجه به دو بار حضور وزیر بهداشت تركیه در ایران ، تفاهم نامه هایی در بخشهای مختلف به وِِیژه در بخش سلامت به امضا رسیده است. "
بحثهای داغ در تركیه در مورد پرستاران ایرانی 
از چند ماه پیش موضوع استخدام و اشتغال به كار پرستاران ایرانی در تركیه ، یكی از بحث انگیزترین موضوع در جامعه تركیه بود . مردم تركیه می گفتند در حالی كه تعداد بیكاران در تركیه زیاد و افرادی زیادی هم  از تركیه آماده كار به عنوان پرستار در مراكز بهداشتی تركیه هستند چه نیازی هست كه تركیه از ایران پرستار استخدام كند ؟
آنها می گفتند ، اگر پرستاران ایرانی در تركیه مشغول به كار شوند مردم تركیه با مشكل عدم آشنایی درست  پرستاران ایرانی به زبان تركی مواجه خواهند شد و همین امر موجب خواهد شد بیماران تركیه با این تازه واردین مشكل زبانی داشته باشند. و در نهایت اینكه آیا پرستاران زن با مقنعه و لباس مخصوص ایران در تركیه به كار مشغول خواهند شد و یا بدون پوششی كه در ایران برای این نوع شغل برای پرستاران زن در نظر گرفته می شود ؟