یوردداش yurddaş

بو بلاگ آذربایجانلیلارین و ایراندا یاشایان باشقا تورکلرین دیل ، تاریخ ، مدنیت ، فولکلور و انسانی حاقلاری ساحه سینده چالیشیر .

نشست اقتصاد جهانی در باكو برگزار می‌شود

+0 بَگَن (Bəyən)

                                                                           

                               نشست اقتصاد جهانی در باكو برگزار می‌شود  

 اریخ انتشار 04.04.2013 09:26:01 UTC

 

در این نشستها جایگاه اقتصاد منطقه در جهان و فرصتهای ایجاد شده از سوی رهبران كشورهای منطقه قفقاز و آسیای میانه مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت

در نشست اقتصاد جهانی كه در روزهای هفتم و هشتم آوریل در باكو پایتخت آذربایجان برگزار خواهد شد، رهبران كشورهای منطقه و كارشناسان، اقتصاد آسیای میانه و قفقاز جنوبی را مورد بررسی قرار خواهند داد.

بر اساس اطلاعیه انستیتوی استراتژی خزر، رهبران منطقه توسعه و همكاری اقتصادی را در "داووس آسیا" به بحث خواهند گذاشت. در چارچوب این نشست، در روزهای هفتم و هشتم آوریل در باكو نشستی با عنوان "گفتگوی استراتژیك پیرامون آینده قفقاز جنوبی و آسیای میانه" در باكو ترتیب خواهد یافت. این برنامه با ضیافتی كه روز هفتم آوریل از سوی الهام علی‌یف رئیس جمهور آذربایجان ترتیب خواهد یافت، آغاز خواهد شد. هشتم آوریل نیز نشستی با عنوان "پیش‌بینی وضعیت آسیای میانه و قفقاز جنوبی" ترتیب خواهد یافت.

در این نشستها جایگاه اقتصاد منطقه در جهان و فرصتهای ایجاد شده از سوی رهبران كشورهای منطقه قفقاز و آسیای میانه مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. در چارچوب این فوروم، نشستهایی با عنوان "سرمایه‌گذاری و سرمایه انسان: آیا این منطقه می‌تواند به یك مركز جاذبه از نظر توسعه تبدیل شود؟"، "این منطقه چگونه می‌تواند دستاوردهای كوتاه مدت خود را به سودهای دراز مدت تبدیل كند؟"، "زنجیرهای تجارت و تداركات: آیا این منطقه می‌تواند به قلب تجارت یوروآسیا تبدیل گردد؟" و "اهداف آذربایجان" تشلیك خواهد شد. در نشستهایی كه در زمینه راه و ترابری، امور زیربنایی، كشاورزی، معادن، امور مالی و ارتباطات ترتیب خواهد یافت، پیشنهاداتی در راستای توسعه همكاری میان كشورهای منطقه قفقاز جنوبی و آسیای میانه ارائه خواهد شد. انتظار می‌رود كه ولادیمیز پوتین رئیس جمهور روسیه، آلمازبك آتامبایف رئیس جمهور قرقیزستان، نورسلطان نظربایف رئیس جمهور قراقستان، بیدزینا ایوانیشویلی رئیس جمهور گرجستان و كلائوس شواب موسس و رئیس هیأت مدیره فوروم اقتصاد جهانی شركت نمایند. 

                    رشد سریع اقتصاد تركیه

                                       مدیران اقتصاد تركیه این بار قصد دارند كشور را به جمع ثروتمندان جهان وارد سازند

تاریخ انتشار 17.03.2013 13:51:03 UTC

اقتصاد تركیه بسرعت در حال رشد است. تركیه با آمادگی اقتصادی خود، بعنوان كشوری الگو در جهان نشان داده میشود. مدیران اقتصاد تركیه این بار قصد دارند كشور را به جمع ثروتمندان جهان وارد سازند. جودت ییلماز وزیر توسعه تركیه گفت: تركیه در سال ۲۰۱٥ به جمع كشورهایی وارد خواهد شد كه بیشترین درآمد سرانه را دارند. جودت ییلماز در روند ثروتمند شدن كشورها بر اهمیت جمعیت تاكید كرده و گفت: جمعیت تركیه بعد از رسیدن به رقم ۹۰ میلیون و ٥۰۰ هزار نفر در سال ۲۰٥۰ پسروی خواهد كرد. وزیر توسعه تركیه با اشاره به اینكه روند حل و فصل مسئله تروریسم به رشد اقتصادی نیز كمك خواهد كرد، گفت: در سایه طرح عمران آناطولی جنوب شرقی، مهاجرت به منطقه آغاز خواهد شد .

                 سفارش خرید ۱۱۷ هواپیمای بسیار مدرن از سوی خطوط هوایی تركیه

                       در حال حاضر در خطوط هوایی تركیه ۲۱۱ فروند هواپیما در حال پرواز هستند

خطوط هوایی تركیه با سفارش خرید ۱۱۷ هواپیمای بسیار مدرن و جدید مسافربری در حال تبدیل شدن به بزرگترین خطوط هوائی اروپا است. خبر می رسد خطوط هوایی تركیه اقدام به سفارش بزرگترین پروژه خرید هواپیما در تاریخ هوانوردی غیر نظامی در جهان كرده است. این ۱۱۷ هواپیما كه قرار است از سال ۲۰۱۵ تا سال ۲۰۲۰ وارد ناوگان خطوط هوایی تركیه شود این خطوط هوایی را تبدیل به بزرگترین خطوط هوایی اروپا خواهد كرد.  به این ترتیب در سال ۲۰۲۰ تعداد هواپیماهای مسافربری و باربری خطوط هوایی تركیه ۳۷۵ فروند خواهد بود.  در حال حاضر در خطوط هوایی تركیه ۲۱۱ فروند هواپیما در حال پرواز هستند.  

                     كارفرمایان تركیه امكانات سرمایه گذاری در مغولستان را بررسی میكنند.

با برنامه ریزی كنفدراسیون صاحبان كار و صنایع تركیه "توسكون" مقامات ۱۰ شركت تركیه،جهت انجام مذاكرات كاری دوجانبه وارد اولان باتور پایتخت مغولستان شدند.  سرمایه گذاران تركیه، بعد از مذاكره با بیش از ۵۰ كارفرمای مغولی، چندین قرارداد با آنها امضا كردند. كارفرمایان مغولی بعد از مذاكرات كاری اعلام داشتند كه خواهان مشاهده كارفرمایان بیشتر ترك در مغولستان و همكاری با آنها هستند.  هدف از انجام مذاكرات كاری بین كارفرمایان تركیه و مغولستان، افزایش حجم مبادلات بازرگانی فیمابین میباشد.

               حمایت لندن از استانبول در جهت تبدیل شدن به مركز مالی جهانی

آلدرمان روفر گیفورد رئیس مركز فاینانس لندن به همراه هیئت بزرگی از جهان كار به تركیه می آید

لندن از استانبول كه در راه تبدیل شدن به یك مركز مالی جهانی گام برمیدارد، قویا اعلام حمایت نمود. آلدرمان روفر گیفورد رئیس مركز فاینانس لندن به همراه هیئت بزرگی از جهان كار به تركیه می آید. قلب فاینانس در تركیه به عنوان ۱۷-مین اقتصاد بزرگ جهان در استانبول می تپد.  لندن یكی دیگر از مراكز مالی پیشتاز جهان، استانبول را از نزدیك دنبال می كند. آلدرمان روفر گیفورد در روزهای ۱۷-ام الی ۲۱-ام مارس از استانبول و آنكارا دیدار بعمل خواهد آورد. این دیدار در عین حال جزیی از هدف دو برابر ساختن حجم مبادلات تجاری تركیه و انگلستان تا سال ۲۰۱٥ می باشد.  هیئت انگلیسی تجارب لندن را به استانبول انتقال داده و با شركتهای ترك طرق همكاری را مورد بررسی قرار خواهد داد.

گیفورد طی سخنانی در آستانه این دیدار گفت: تركیه در اروپا در موقعیت بازاری كه بسرعت اوج می گیرد، قرار داشته و این نیز تركیه را بصورت بازاری كه شركتهای انگلیسی نمی توانند آنرا نادیده بگیرند، در می آورد.