یوردداش yurddaş

بو بلاگ آذربایجانلیلارین و ایراندا یاشایان باشقا تورکلرین دیل ، تاریخ ، مدنیت ، فولکلور و انسانی حاقلاری ساحه سینده چالیشیر .

تضمین حیات دریاچه ارومیه و تاسیس فرهنگستان زبان و ادبیات تركی آذربایجانی

+0 بَگَن (Bəyən)

جبارزاده قول داد: تضمین حیات دریاچه ارومیه و تاسیس فرهنگستان زبان و ادبیات تركی آذربایجانی          

                    جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی:

         احیای دریاچه ارومیه و ایجاد فرهنگستان زبان تركی اولویت من است

13 / آبان / 1392  خبرگزاری ایرنا  

تبریز- استاندار جدید آذربایجان شرقی گفت: احیای دریاچه ارومیه و تسریع در ایجاد و راه اندازی فرهنگستان زبان و ادب تركی آذربایجانی دو اولویت نخست من در استان خواهد بود.

اساعیل جبارزاده عصر روز دوشنبه در آیین معارفه خود، افزود: وضعیت بسیار بغرنج دریاچه ارومیه دغدغه مهم مردم منطقه بوده و تلاش خواهم كرد با همكاری و تعامل سازنده با وزارت نیرو در سریع ترین زمان ممكن نسبت به نجات این نگین آذربایجان اقدام و حیات را به آن بازگردانم.

وی با اشاره به قول مساعد رییس جمهوری مبنی بر ایجاد فرهنگستان زبان و ادب تركی آذربایجانی در تبریز، اظهار كرد: اجرایی كردن این وعده مهم دكتر روحانی قول من به مردم آذربایجان شرقی است.
جبارزاده ادامه داد: در این زمینه نیازمند بهره مندی از استادان دانشگاه، صاحب نظران و فرهیختگان عرصه فرهنگ و ادب آذربایجان هستم تا زمینه ایجاد این فرهنگستان را در تبریز آماده كنیم.

وی زبان و فرهنگ آذربایجانی را یكی از شیرین ترین و رساترین زبان های دنیا برای معرفی اسلام و ایران به جهانیان دانست كه باید همه فعالان ادبی و دانشگاهی برای احیای عظمت آن همت گمارند.

جبارزاده توجه به سرمایه گذاری بخش خصوصی و خارجی در استان را از دیگر اولویت های كاری خود عنوان و اظهار كرد: با تلاش های مدیریت قبلی خوشبختانه زمینه ها برای سرمایه گذاری در استان فراهم شده و باید تلاش كنیم این استان در این زمینه استان نمونه كشور به جهت فضای امن برای سرمایه گذاران تبدیل شود.

وی گفت: نیازمند همكاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تحقق اهداف خود در استان هستیم تا از بودجه های ملی و خطوط اعتباری خارجی برای توسعه استان گام های موثری برداریم.

استاندار آذربایجان شرقی تكمیل طرح های نیمه تمام و راكد، توسعه عمران و آبادانی با روش های جدید، ایجاد و تقویت روح صفا، صمیمیت، اخوت، برادری، گذشت و همكاری بین مردم و مسوولان را از جمله دیگر اهداف خود در آذربایجان شرقی بیان كرد.
جبارزاده با بیان اینكه امید و نشاط كلید حل بسیاری از مشكلات است، گفت: در این رابطه نیازمند همكاری و یاری تمام آحاد مردم و مسوولان اجرایی و نمایندگان مجلس هستم.

7236/587