یوردداش yurddaş

بو بلاگ آذربایجانلیلارین و ایراندا یاشایان باشقا تورکلرین دیل ، تاریخ ، مدنیت ، فولکلور و انسانی حاقلاری ساحه سینده چالیشیر .

متن پیش نویس غیر رسمی منشور حقوق شهروندی ریاست جمهوری در ایران

+0 بَگَن (Bəyən)

     

                 متن پیش نویس غیر رسمی منشور حقوق شهروندی ریاست جمهوری 

      معاونت حقوقی ریاست جمهوری ایران اقدام به انتشار پیش نویس غیر رسمی منشور حقوق شهروندی در پایگاه خبری ریاست جمهوری كرده است.

این منشور حاوی حقوق و ازادیهای فردی و اجتماعی و نیز بازتاب مطالبات اقوام، ادیان و مذاهب ایرانی است. در بخشی از متن اطلاعیه معاونت حقوقی ریاست جمهوری چنین امده است: این منشور به مدت یك ماه برای اظهارنظر عموم ملت شریف ایران به ویژه صاحب‌نظران، اندیشمندان، دانشگاهیان، اساتید معظم حوزه‌های علمیه،‌ نهادهای مدنی و تشكل‌های مردم نهاد،‌ گروه‌های مختلف صنفی اعم از شهری و روستایی و عشایر غیور عرضه شده و پس از جمع‌آوری و اعمال نظرات رسیده به عنوان پیش نویس رسمی تقدیم رئیس محترم جمهور خواهد شد.بدین وسیله برای تكمیل و اعتلای این منشور كه نخستین سند حقوق شهروندی این سرزمین و نشان‌دهنده جدیت دولت تدبیر و امید برای تحقق و اجرایی شدن آن است دست یاری به سوی همه شهروندان دراز می‌كنیم. "

لازم به توضیح است كه در این منشور  صحبت خاصی از حقوق ملل و اقوام  نشده و فقط اشاره كلی به آن شده است ، لطفا آنرا مطالعه كرده و نظر  تكمیلی خودرا به آدرس داده شده ارسال دارید .

 برای قرائت متن منشور لطفا كلیك كنید:

http://president.ir/att/shahrvandi.pdf

 بعد از مطالعه نظر تكمیلی خودرا به این آدرس بفرستید :

vpla@gavir.ir