یوردداش yurddaş

بو بلاگ آذربایجانلیلارین و ایراندا یاشایان باشقا تورکلرین دیل ، تاریخ ، مدنیت ، فولکلور و انسانی حاقلاری ساحه سینده چالیشیر .

كودكان فلسطینی به كدامین گناه كشته می شوند ؟

+0 بَگَن (Bəyən)
  
                         
كودكان فلسطینی به كدامین گناه كشته می شوند ؟

                                                   ح. راشدی  9 / 5 /1393

                                                  

ماه رمضان هم تمام شد با همه خاطرات تلخ و شیرینش . خاطرات شیرین آنرا روزه داران در خاطر خود نگه میدارند اما تلخ ترین خاطرات آن كشته شدن كودكان بی گناه فلسطینی در طول این ماه در باریكه غزه است كه متاسفانه هنوز هم این كشتار ادامه دارد.

كودكان معصوم ترین موجود و آسیب پذیرترین آن در جنگ بین دو متخاصم هستند كه متاسفانه كمتر به آن توجه می شود ، اسرائیل تا دندان مسلح به بهانه های مختلف بدون اینكه وجدانش از این همه كشتار كودكان  به درد بیاید بر جنایت خود ادامه میدهد و رهبران حماس همچنان بر تصمیمی كه دست یابی به آن به این راحتی نیست اصرار می ورزند ، در این میان كودكان بی گناه و معصوم هستند كه در آغوش مادران غمدیده خود در میان خون می غلطند و چشم از جهان  فرو می بندند .

دنیای اسلام گرفتار تفرقه  و چند دستگی شده ، افراط گرایان مسلمان، خون مسلمانان دیگر اما نه از نوع تصوری  خودرا مباح می دانند و هر روز به جنایتی خوفناك دور از وجدان بشری دست می زنند.

در عصر تكنولوژی مدرن و در عصری كه دانشمندان نور ستارگانی را كه از چند میلیارد سال نوری شروع به درخشش كرده و بر زمین خواهد رسید  را رصد می كنند اما دنیای اسلام حتی در ساده ترین مسئله ، یعنی شروع ماه رمضان و پایان آن دچار دودستگی و شاید چند دستگی شده است ، در یك كشوراسلامی دو روز متفاوت عید فطر اعلام میگردد(1) ، عده ای دوشنبه و عده ای سه شنبه را عید فطر می دانند ، آیا در این كشور افق كشور از نوع خاص است و هلال ماه شوال بر چشم عده ای دیده می شود اما بر چشم عده ای نه  !

تا زمانیكه سیاسمتداران كشورهای اسلامی اسب سیاست خودرا نه بر پای  مصالح انسانی و اسلامی واقعی بلكه بر پای سیاست خود خواهانه بتازانند كودكان فلسطینی متاسفانه سرنوشتی بهتر از آنچه امروز دارند نخواهند داشت !

.....................................................

(1) در عراق و لبنان اهل تسنن روز دو شنبه ( 6 مرداد ) و اهل تشیع روز سه شنبه (7 مرداد )  را عید فطر  و روز اول ماه شوال اعلام كردند .