یوردداش yurddaş

بو بلاگ آذربایجانلیلارین و ایراندا یاشایان باشقا تورکلرین دیل ، تاریخ ، مدنیت ، فولکلور و انسانی حاقلاری ساحه سینده چالیشیر .

"سلیم مؤذن زاده " ابدیّته قووشدو!

+0 بَگَن (Bəyən)
آذربایجانین تانینمیش   و " جان عم اوغلی " و باشقا اورک یاندیران نوحه لری ایله  مشهور اولان مداحی " سلیم مؤذن زاده اردبیلی ) بو گون ابدیته قووشدو . ..............................................................................................................................................  
  سلیم موذن زاده مداح مشهور و ذاکر خوش صدای اهل بیت آذربایجان در هشتاد سالگی بدرود حیات گفت!
 
 حاج سلیم موذن زاده اردبیلی در هشتاد سالگی جان به جان آفرین تسلیم کرد. وی از خانواده‌ای مشهور و مؤذن و ذاکر اهل بیت در  اردبیل بود .  این صدای جادویی و ماندگار نسل به نسل  از پدر، پدر بزرگ و اجداد وی منتقل شده تا به پنج برادر موذن زاده رسید که از میان آنها، حاج رحیم موذن‌زاده و حاج سلیم موذن زاده، شناخته‌شده تر بودند. حاج رحیم موذن‌زاده سال 1384 بدرود حیات گفت و در آرامگاه ابن باویه به خاک سپرده شد.
 حاج سلیم نیز امروز به برادرش پیوست تا آذربایجانیها از یکی دیگر از صداهای ماندگار تاریخ  آذربایجان محروم شوند. او اکثر نوحه‌هایش را به زبان ترکی آذربایجانی  و بسیار سوزناک می خواند، به زبان‌های فارسی و عربی نیز تسلط داشت. پدرش شیخ عبدالکریم مؤذن‌زاده اردبیلی نخستین مؤذن رادیوی ایران بود و برادرش رحیم مؤذن‌زاده اردبیلی نیز با سبک مخصوص خویش از مؤذنان مشهور و ماندگار آذربایجان و ایران بود. بسیاری از مردم با صدای اذان زنده یاد رحیم مؤذن زاده به یاد ماههای رمضان دوران کودکی خود می افتند.