یوردداش yurddaş

بو بلاگ آذربایجانلیلارین و ایراندا یاشایان باشقا تورکلرین دیل ، تاریخ ، مدنیت ، فولکلور و انسانی حاقلاری ساحه سینده چالیشیر .

ترور ، نه انسانیت می شناسد نه نژاد اصیل؟!

+0 بَگَن (Bəyən)

                  

   Image result for ‫ترور تهران‬‎

  ترور ، نه انسانیت می شناسد نه نژاد اصیل؟! 

            حسن راشدی : یکشنبه ۲۱/۳/۱۳۹۶

انجام عملیات ترور در روز چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ در تهران، همه مردم ایران را غافلگیر کرد، چرا که تصوّر همه بر این بود که ایران جزیره ثبات و آرامش است.

ترور راست و چپ  ندارد ، همه اش محکوم است ؛ بخصوص تروری که با تعصّب خشک و سطحی از مذهب معنی شده باشد که گروه داعش از این نوع است!

ترور روز چهار شنبه ۱۷ خرداد ۹۶ و هفتم ژوئن ۲۰۱۷ تهران لکّه ننگی بر دامن بشریّت همچون ترورهای دیگر شهرها و کشورهای جهان است !

ترور روز چهار شنبه مجلس و مرقد رهبر انقلاب اسلامی نشان داد هیچ جزیره آرامی از چشم تروریستها در امان نیست و باید برای خشکاندن ریشه آن چه از نوع راستش باشد و چه از نوع چپش، فکر اساسی و همه جانبه باید کرد.

ترور ، همه مرزها را در می نوردد و در مرز هیچ کشوری توقف نمی کند ؛ قربانیان روز چهارشنبه تهران هم مثل قربانیان شهرها و کشورهای دیگر مرتکب گناهی نشده بودند که جزایشان کشته شدن به این روش غیر انسانی باشد!

ترور تهران نشان داد که تکیه بر نژاد اصیل و ریشه آریایی ، چاره درد کشور نیست ، چرا که در قاموس تروریستها نه نژاد اصیل معنا دارد و نه آریایی جایی از اِعراب می تواند داشته باشد.

تروریستهای روز چهارشنبه، گویا از نژاد اصیل و آریایی بودند!

اگر کوروش به پیغمبر نو کیشان پارسی تبدیل شود و از میان متن استوانه گِلی و مخدوش آن که کلِّ نوشته هایش به یک صفحه کتاب امروز نمی رسد نصایح و کلمات قصار  هزار صفحه ای  از کوروش کشف و نقل کنند و بنای پاسارگاد مقبره مادر سلیمان شیراز به زیارتگاه و طوافگاه دین‌باوران جدید تبدیل گردد و پای آن به سجده در افتند و فیلم کوروش خیالی با میلیاردها تومان هم ساخته شود نمی تواند غریو " هارای هارای من تورکم " و " تورک دیلینده مدرسه ، اولمالیدیر هر کسه " را در میدانهای ورزشی خاموش کند.

وحدت ما و مقابله با نا هنجاریها ، در شناخت کثرت زبانی و فرهنگی و حقوق مساوی به نسبت کثرت جمعیت ائتنیکها در تمام زمینه ها معنا پیدا می کند ؛ افغانستان جهان سوّمی در آتش تعصب کور مذهبی می سوزد امّا اهمیت تکثّر  و تنوع زبانی و فرهنگی را درک کرده و تدریس و تحصیل به زبانهای ملل و اقوام را سالهاست اجرا کرده . سوئیس، کانادا و بلژیک جهان اوّلی به کنار، ما با ادعای بسیار ، در این وادی هنوز به گرد پای افغانستان هم نرسیده ایم!